Resultaten landelijk onderzoek Fair Pay in de culturele sector
Op 15 november 2023 nam demissionair staatssecretaris van Cultuur en Media Gunay Uslu het rapport [...]
Landelijk onderzoek Fair Pay in de culturele sector
(Demissionair) staatssecretaris Gunay Uslu heeft in haar Meerjarenbrief De kracht van creativiteit laten weten "extra [...]
De impact van Virtual Reality … maar poepen blijft poepen
Heb je al eens een VR-bril opgezet? Het voelt wat lullig en zo ziet het [...]
De meest gelezen coverstory op ManagementSite.nl in 2021 is van Paul Postma. En is zo’n 60.000 keer gelezen.
Postma’s artikel over Kantelend Klantgedrag en nieuwe verdienmodellen sluit verrassend aan op de actuele marketing [...]
De definitieve doorbraak van virtueel: ‘De teaser van voorheen is de winstmaker van morgen’
Onderstaand een interview dat Paul Postma en Richard Geukema gaven voor www.consultancy.nl We lijken aan [...]
Analyse: De razendsnelle ontwikkeling naar kantelend klantgedrag
Na bijna anderhalf jaar lijkt het einde van de coronacrisis dan eindelijk voorzichtig in beeld [...]
Kantelend klantgedrag creëert nieuwe verdienmodellen
HET VERSCHIL TUSSEN ECHT EN SURROGAAT KRIMPT Online vergaderen, opleiding volgen en dokters raadplegen kunnen [...]
De beste adviesbureaus van Nederland voor Marketing consultancydiensten. Op welke plaats staat PPMC?
Consultancy.nl – het platform voor de Nederlandse adviesbranche - heeft een ranking gemaakt van de [...]
Column Paul Postma in de top 5 van ManagementSite.nl. Op de 2e plaats en meer dan 25.000 keer gelezen.
Altijd leuk om onder ogen te krijgen: in de top 5 columns van 2020 van [...]
Fake krijgt de overhand
Waarom mannen vallen op grote wielen Toen de geliefde Amerikaanse president het hoogste ambt in [...]
Delen van data en inzichten biedt culturele instellingen kansen om publieksbereik te vergroten
Het ministerie van OCW vroeg PPMC en samenwerkingspartner SiRM om de mogelijkheid te onderzoeken voor [...]
Column: Trots op onze fantastische Belastingdienst: Blij met een boete
Weer een nieuwe column: Paul is trots op de Belastingdienst, en blij met een boete. [...]
Kom niet aan mijn conclusies: ik heb gelijk
KOM NIET AAN MIJN CONCLUSIES: IK HEB GELIJK kinderen en deskundigen houden door dik en [...]
De grootste disruptie sinds 100 jaar
Nieuwe mogelijkheden voor management, innovatie, leiders en leiderschap Hoor mij eens modieuze managementtaal uitslaan. Dat [...]
Algoritmes: discriminatie is waardevol, transparantie ongewenst.
Praktische voorbeelden: algoritmes beslissen beter dan de baas Ineens zijn ze in de mode: algoritmes. [...]
€90 miljoen nodig om salarissen in cultuursector op niveau te krijgen
Het op peil krijgen van de inkomens binnen de cultuursector kost zo’n €90 miljoen per [...]
Publicatie rapport ‘op weg naar het nieuwe normaal’
In opdracht van Kunsten '92 onderzocht PPMC samen met SiRM (Strategies in Regulated Markets) de [...]
Paul Postma spreker op de 15e verjaardag van de DDMA op 24 januari 2019
Aansluitend op de DDMA Data Dag vierde de DDMA haar 15e verjaardag in de Kromhouthal. [...]
Tijdens het 15 jarig jubileum van de DDMA op 24 januari 2019 in Amsterdam geeft Paul Postma een korte inleiding
De Data Driven Marketing Association (DDMA) bestaat 15 jaar en dat wordt gevierd. Directeur Diana [...]
Inleiding Paul Postma tijdens Brainfeed congres voor medici over ‘Waarom artsen meer weten over mijn gezondheid dan ik zelf’
Op het Brainfeed congres ‘De betrouwbaarheid van intuïtie’ voor medici van 14 november 2018 gaf [...]
Ontvang in november een gratis boek bij aankoop van Handboek Marketing 4.0 van Paul Postma
Boom Uitgevers heeft in november 2018 een speciale actie: Bij aankoop van het Handboek Marketing [...]
‘Geloofsmarketing – Bedrijven als geloofsgemeenschappen’ column op managementsite.nl
Aanzien en erbij willen horen zijn krachtige tools. Het ware geloof werkt. “Nu! Extra voordelig! [...]
Artikel tijdschrift Boekman Stichting: Het succes van de Museumkaart
Er valt veel te leren van de manier waarop de Museumkaart is opgezet. Paul Postma [...]
Paul Postma spreker tijdens congres Brainfeed: ‘De betrouwbaarheid van intuïtie’ op woensdag 14 november 2018
Op woensdag 14 november 2018 is Paul Postma één van de sprekers op een congres [...]
27 maart 2018 Webinar ‘De nieuwe wereld van Marketing 4.0’ door Paul Postma
In 50 minuten op de hoogte van de ontwikkelingen van Marketing 4.0 en hoe deze [...]
Artikel Tijdschrift voor Marketing: ‘De wondere wereld van Chriet Titulaer is realiteit geworden
Paul Postma’s ‘Handboek Direct Marketing 3.0 – online & offline’, verscheen alweer zeven jaar geleden. [...]
“De 23 reed tender voor naar Amersfoort omdat daar omgelopen zou worden”
Marketing 4.0 in begrijpelijke taal. Sommige zinnen worden alleen door insiders begrepen. Daarvoor worden ze [...]
In januari 2018 verschijnt het Handboek Marketing 4.0 – Digital, data-driven, direct
Handboek Marketing 4.0 is de geheel vernieuwde versie van het standaardwerk Handboek Direct Marketing 3.0. [...]
Deze maand is de 4e herziene druk van Paul Postma’s boek ‘Anatomie van de verleiding’ verschenen
Neuromarketing levert een belangrijke bijdrage aan strategische marketing, customer insight en marketing intelligence. Het is [...]
Huis-aan-huis bladen naast Google en Facebook – column Paul Postma
Met ruim een miljard winst per maand kan Facebook alles wat een bedreiging is opkopen [...]
Paul Postma docent Collegereeks Digital Marketing Strategie & Social Media Nijenrode Business Universiteit op 19 maart 2018
De digitale wereld verandert snel. Is het jouw taak om bedrijfsdoelstellingen te verbeteren met de [...]
Succesvolle praktijkcases van Big Data Marketing.
Paul Postma: Met data stuur je beter dan met je brein Paul Postma was 10 [...]
Paul Postma docent Advanced Marketing Program Nijenrode Business Universiteit op 21 en 22 november 2017
In 2 dagen weer helemaal op de hoogte van de laatste marketingontwikkelingen? Uitgedaagd worden door [...]
Adfo Seminar Big data onder leiding van Paul Postma op 10 oktober 2017
Meld je nu aan voor het Adfo seminar Big Data onder leiding van Paul [...]
Webinar Klant TV
Heeft u het webinar van KlantTV met Paul Postma gemist? Wij blikken terug op een [...]
‘De klant betrekken bij je campagne werkt niet’
Interview van Romy Donk, Redacteur MT online & MT magazine, met Paul Postma Nu consumenten zich [...]
‘Big data snappen zoals Max Verstappen zijn auto’ – boekblog
Interview van Ger Post met Paul Postma gepubliceerd op het boekblog van managementboek.nl Paul Postma [...]
Impressie drukbezochte lancering boek Big Data Marketing bij SRM in Amsterdam
Vorige week is bij de Stichting voor Reclame & Marketing (SRM) in Amsterdam onder grote [...]
Big Data Marketing: hoeveel privégegevens betaal jij voor een App? – column
Het is voor het eerst dat mijn nieuwe Smartphone – de Galaxy S7 – niet [...]
Big Data Marketing grijpt de macht – column
En hoe helpt het jouw bedrijf? De voorbeelden tonen de mogelijkheden, de valkuilen en de [...]
De rol van emoties en data in marketing – interview
Met verstand alleen koop je niets De wetenschap kan lang gekoesterde opvattingen ontkrachten maar ook [...]
‘Blijven we het wiel opnieuw uitvinden?’ – column
‘Lessons learned’ verdwijnen om als nieuwe vondsten te verschijnen. Lees ik zomaar een onderzoek met [...]
‘Nationale Bibliotheek Pas is prachtig marketinginstrument’ – interview
Interview van Wim Keizer met Paul Postma in Het Bibliotheekblad ‘Ik zou teleurgesteld zijn als [...]
Pas op! soms is het geen spam! – column
Het stadium van taalfouten zijn de criminelen intussen voorbij. De outlookeigenschappen van de betrouwbaar ogende [...]
The internet of human beings – blog
fascinerende nieuwe markten en geen marketeer te bekennen Voor ik met mijn dochter wil gaan [...]
Big data gehuld in een wolk – column
Wordt ons marketingvak nou steeds simpeler, of wordt het juist ingewikkelder? Ik ben er niet [...]
Het bedrog van transparantie – column
Het brein van de consument raakt in de war van eerlijkheid Werk jij voor een [...]
Waarom zit Paul Postma niet op facebook – column
“Hé, zit jij zelf niet op Facebook?” Al jaren krijg ik het te horen. Ik [...]
Een beetje van jezelf en een beetje van Maggi – column
Als er één reclameslogan is die getuigt van inzicht in het menselijk gedrag, is [...]
Onbeperkt je maagdarmkanaal volproppen – column
Paul Postma doet een Turkse all inclusive-vakantie Als marketeer begeef ik mij te weinig in [...]
Het nieuwe delen is het oude stelen – column
Van het woord ‘delen’ krijg ik toenemend allergische huidreacties. Het begon toen ik het woord [...]
Paul Postma over het succes van zijn marketing adviesbureau – Interview
Afgelopen week werd Paul Postma Marketing Consultancy voor de tweede keer in de afgelopen vijf [...]
Lex Pluijter partner bij Paul Postma Marketing Consultancy – artikel
Lex Pluijter heeft per 1 maart 2014 het partnerteam van Paul Postma Marketing Consultancy versterkt. [...]
Paul Postma over oude breinen en dingen die niet voorbijgaan – boekblog
Paul Postma deed al aan neuromarketing nog voordat het vak was uitgevonden. Nu neuro inmiddels [...]
Marketing is als de evolutie, maar wel sneller. Hoewel?
Marketing is als de evolutie. Permanent nieuwe ontwikkelingen, maar de oude worden niet vervangen. De [...]
“Sociale media spelen perfect in op oerdriften” – interview
Interview van Paul Groothengel met Paul Postma in Managementboek Magazine, februari 2012. Sociale media zijn [...]