Na zo’n 15 jaar werkervaring bij onder andere ING en Wegener trad Pluijter in 1996 in dienst bij PPMC*. Hij werkte er ruim twaalf jaar, en deed onder meer projecten voor KLM, Pon, het Kadaster, de Museumvereniging en Microsoft. Eind 2008 stapte hij over naar Capgemini Consulting, waar hij onderdeel was van de Marketing, Sales and Services praktijk.
Daarna is hij in dienst getreden van Microsoft waar hij een internationale marketingfunctie had. Pluijter over de keuze om terug te keren bij zijn oude liefde: “Microsoft is een fantastisch bedrijf en ik heb er ontzettend veel geleerd over zeer geavanceerde marketingtoepassingen. Maar de afwisseling van cliënten en projecten trekt me toch het meest.”
Drie partners
Met de toetreding van Pluijter bestaat het partnerteam van Paul Postma Marketing Consultancy uit drie partners: Paul Postma, Richard Geukema en nu dus ook Lex Pluijter.
“Onze markt vraagt topmensen met ervaring. Dat geldt juist nu bij de snel toenemende mogelijkheden om veel effectiever commerciële processen te sturen, in markten die voordurend veranderen en nieuwe eisen stellen. De combinatie van zeer ervaren topmensen met jonge innovatieve twintigers en dertigers is ideaal om de uitdagingen in deze fascinerende tijd tot een succes te brengen. Daarom zijn Richard en ik bijzonder blij met onze ervaren Lex” aldus Paul Postma.
* Destijds opereerde Paul Postma Marketing Consultancy al een aparte entiteit binnen EY. Toen in 2000 EY’s adviestak werd verkocht aan Capgemini besloot PPMC om zelfstandig verder te gaan.