Sturing commercieel resultaat

Personal sales management

Het managen van een buitendienst voor persoonlijke verkoop is een apart vak, dat te midden van smartphones, apps en social media een belangrijke plaats blijft houden. Juist deze ontwikkelingen kunnen de persoonlijke verkoop uitstekend ondersteunen, maar de kunst van het persoonlijke contact blijft de kern.

Paul Postma Marketing Consultancy heeft dertig jaar ervaring met een beproefde aanpak om met buitendiensten een significant hoger commercieel resultaat te realiseren. Deze is gebaseerd op een vergelijkbare aanpak waarmee PPMC CRM heeft ontwikkeld. In deze toepassing worden niet bij klanten maar bij sales mensen hun feitelijke patronen vastgesteld en geanalyseerd. Dat geeft de vertegenwoordigers zelf en hun managers verrassend inzichten over de patronen die bij uitstek tot succes leiden.

Deze methode is gepubliceerd in Personal Sales Management – verbeter de prestaties van je salesteam.

PPMC kan in één dag een salesteam de basisprincipes zo duidelijk maken dat zij er zelf mee kunnen werken.

Herkenbare klantvragen

  • Hoe verbeter ik de prestaties van mijn salesteam?
  • Hoe combineer ik buikgevoel met data?

Voorbeelden van een klant die wij hiermee verder hebben geholpen

Klantcase: Vicrea

Ruim een jaar geleden benaderde Vicrea, Paul Postma Marketing Consultancy (PPMC) om de commerciële strategie te herijken en te verrijken.

> Naar klantcase

Klantcase: Kleyn Trucks

Kleyn Trucks wil herkend worden als hét wereldwijde netwerk voor de distributie van gebruikte bedrijfsvoertuigen. Ze klopten aan bij PPMC.

> Naar klantcase