Marketing intelligence

Data-analyse

Onze data-analisten vertalen de gegevens van uw klant naar kennis over die klant die essentieel is voor uw commerciële strategie. Zo stellen we klantwaardemodellen op die inzichtelijk maken hoe de kosten/baten structuur in de relatie met uw klanten in elkaar zit en waar wel of geen geld wordt verdiend. Dit is de basis waarmee u specifieke klantgroepstrategieën formuleert en de resultaten kunt meten. Denk ook aan het ontwikkelen van voorspellingsmodellen voor koopgedrag of het vaststellen van de optimale selectie voor een online-marketingcampagne.

De consultants van PPMC doen dit voor u, en leiden tegelijk uw eigen mensen op zodat zij de volgende stappen in data-analyse zelf kunnen zetten. Tevens adviseren wij over aan te schaffen analyse-software, hoe u uw marketingdatabase het beste kunt inrichten en over het ontwikkelen van rapportages om de resultaten van uw commerciële proces goed te kunnen volgen. Wilt u eerst zelf de mogelijkheden van data analyse bekijken, leest u dan het Handboek Marketing 4.0. Tegenwoordig hebben we het vooral over big data analytics maar u zult verrast zijn hoe weinig data vaak nodig zijn om uw commerciële beslissingen te verbeteren.

“Kijk niet naar wat mensen zeggen, maar kijk wat ze doen”

Paul Postma

Herkenbare klantvragen

  • Hoe stuur ik mijn commerciële operatie het beste met data?
  • Wat zijn mijn meest winstgevende leads en klanten?
  • Welke kenmerken / variabelen verklaren mijn business?
  • Waar liggen mijn Next Best Actions voor klanten?
  • Hoe combineer ik al mijn databronnen?

Voorbeeld van een klant die wij hiermee verder hebben geholpen

Klantcase: Museumkaart

De ontwikkeling van een businessplan voor de Museumkaart

> Naar klantcase